تبلیغات
طرح توجیهی، امکانسنجی، جواز صنایع: جواز تاسیس، پروانه بهره برداری - برند چیست؟
طرح توجیهی، امکانسنجی، جواز صنایع: جواز تاسیس، پروانه بهره برداری
کمک به تولید، کمک به پیشرفت اقتصاد کشور است.
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


هدف ما کمک به صاحبان صنایع بزرگ و کوچک، کمک به صنعت و تولید کننده داخلی، اشتغالزایی در سطح کشور و در نتیجه پیشرفت ایران و ایرانی است. شرکت رهنما طرح و صنعت با بهره‌گیری از کارشناسان نخبه و مجرب صنایع، مدیریت و مدلسازی، با اطلاع از آخرین ضوابط و دستورالعمل‌های قانونی‌، آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای جهت واحدهای تولیدی - صنعتی می‌باشد.

مدیر وبلاگ : نجومی -----> همراه: 89-912-84-0912
نظرسنجی
طرفدار کدام تیم هستید؟






مقاله برند ، مدیریت برند و ارتقای بنگاهها و سازمانها
برند چیست ؟
 برند نام یا نمادی است كه سازمانها آنرا با هدف ارزش آفرینی برای ذینفعان خود مورد استفاده قرار می‌دهند. از دیدگاه كسب و كار، برند " هر نامی است كه مستقیماً‌ به دلیل فروش كالاها یا خدمات مورد استفاده قرار گیرد. " « جان میلر و دیوید مور »
 برند علاوه بر یك نام همیشه جلوه‌ای تصویری از خود ارائه میدهد. به عبارت دیگر به نوعی یك نماد، طرح، علامت تجاری یك نشان تجاری منحصر بفرد است. برند علاوه بر تسلط بر سهم بازار گزینه‌هایی را برای رشد كسب و كار خلق كرده و ضمن جذب و حفظ كاركنان ماهر و مستعد ارزش خود را نزد سهامداران بهبود می‌بخشد.
 برند نماد پیچیده‌ای است كه دامنه متنوعی از ایده و ویژگی ها را در بر می‌گیرد. برند نه تنها با استفاده از مفهوم لغوی خود، بلكه با استفاده از هر عاملی كه در طول زمان به نحوی با آن در آمیخته و در جامعه به صورت هویتی اجتماعی و شناخته شده نمود یافته است، با مشتری سخن می‌گوید. استیفن كینگ معتقد است كه « محصول چیزی است كه در كارخانه ساخته می‌شود و برند چیزی است كه مشتری آنرا خریداری می‌كند. "
وجوه برند :
الف : " برند دستاورد رفتار است " هر آنچه سازمان انجام میدهد از پتانسیل تأثیرگذاری بر برند برخوردار است، لذا فرهنگ و جهت گیری كلی استراتژیك كسب و كار ، باید به نحوی یكپارچه و برهم منطبق شوند كه بتوانند برند برتر برای ذینفعان بوجود آورند. برند تعهد و عده‌ای است كه شما در هر فعالیت بازاریابی، هرحركت و تصمیم‌گیری سازمانی و هر تعامل با مشتری، به آنها میدهید و تلاش می‌كنید كه در بلندمدت به آن وفادار بمانید.
ب : " برند تنها در ذهن مردم است. " این انسانها و مشتریان هستند كه به برند حیات می‌بخشند نه سازمانها ، به بیان دیگر برند دارای ماهیتی اجتماعی است و قدرتمندترین برندها آنهایی هستند كه ذینفعان نسبت به آنها احساس مالكیت داشته و آنرا متعلق به خود می‌دانند و می‌گویند " این برند دلخواه من است " به عبارت دیگر برند مجموعه‌ای از برداشتهائی است كه در ذهن مصرف كننده تداعی می‌گردد. از طرفی تنها یك تجربه بد مشتری از برند، حساب شده‌ترین تبلیغات شركت را به باد فنا می‌سپارد.
 عوامل موثر بر برند :
منطق بازاریابی براین باور است كه سهم بازار منجر به دستیابی سازمان به سودآوری می‌گردد. اما نتایج برخی تحقیقات روی بعضی از صنایع نشان میدهد كه این فرضیه درست نیست و سودآوری یك برند تحت تاثیر دو عامل سهم بازار و ماهیت صنعتی قرار دارد. (( رده محصولات مانند شیمیایی، كاغذی، فولاد و بسیاری دیگر از منابع طبیعی)). سهم نسبی بازار هر برند تبعات مختلفی روی سودآوری آن باقی می‌گذارد و تاثیرات تابع رده فعالیت برند، رقبا و برندهای گران قیمت حاكم بر بازار هستند یا برندهای ارزان قیمت‌تر سهم عمده بازار را در دست دارند. اگر یك رده محصولات از برندهای گران قیمت لبریز باشد در آن صورت اكثر برندها در آن رده محصول سودآورند، اما اگر در سطح قیمت پائین تر تشكیل شده باشد بازگشت سود و سطح درآمد این برند در سراسر صنعت پایین تر است. براین اساس طراحی و توسعه استراتژی سودآوری برای برندهای گران قیمت به معنای بررسی مجدد اهداف و سهم بازار شركت با توجه به رده فعالیت و محصولات آن برند است.  لذا سودآوری برند تحت تآثیر دو عامل سهم بازار و ماهیت رده محصولاتی است كه برندها در آن به رقابت می‌پردازند و همچنین مشتریان نسبت به برندهایی كه از قیمتهای بالاتر برخوردارند، مزیتهای نوآوری را در بردارند و قیمتهای درخواست شده آنها تا حدودی بالاتر از سایر برندها، وفادارتر هستند.
موفقیت برند :
 اگر نوآوری را مهمترین جزء استراتژی موفقیت برای برند بدانیم. دومین استراتژی تاثیرگذار برای این شركتها سیاست قیمت گذاری منطقی و عاقلانه است. هدف اصلی برندها كاهش هزینه ها و بازگرداند صرفه جویی‌های ناشی از كاهش هزینه برای پائین آوردن قیمتها برای مشتریان است. برخی مدیران براین باورند كه مشتریان به تنوع محصول و انتخاب اهمیت میدهند لذا موجودی انبار بزرگی را فراهم می‌آورند. این مدیران در تلاشند تا سطح پویایی و تحولات یك رده صنعت را تغییر داده و یك برند را از جاده فرعی به شاه راه سوق دهند و حتی هزینه‌هایی را صرف افزایش آگاهی جامعه نسبت به برند خاص نمایند و با تغییر سیاست موجب ارزش افزوده برند شوند.
ارزش افزوده برند :
ایجاد ارزش افزوده برای برند، به روزآوری و تقویت تصویر نام تجاری باید در زمره الویتهای اصلی برندهای جاده فرعی قرار گیرد.
ترفیعات مشترك و شراكت استراتژیك بدین معنی است كه شركتهای كمتری ملزم به ادامه راه به تنهایی هستند و از آنجایی كه طبقه بندی‌ها جزئی تر شده است جداسازی و تفكیك بین برندها سخت تر و سخت تر می‌شود. همگی برندها باید در جستجوی فرصتهای ترفیعات مشترك با Co-branding باشند. این روش ، نه تنها روشی برای ترفیع ، بلكه منبعی برای تفكیك و ابتكار است.
برندسازی :
 سازمانهائی كه قصد دارند بطور جدی وارد بحث برندسازی شوند، چگونه باید این فرآیند را آغاز كنند و چه گامهائی را باید بردارند؟
اولین گام، شناسائی و تعیین جایگاه برند است.
دومین گام، برنامه ریزی و اجرای برنامه‌های بازاریابی برند است.
سومین مورد، سنجش و تأثیر نحوه عملكرد یك برند است و در نهایت مدیریت ارشد و ارزش برند می‌باشد.
مدیریت برند :
 در دنیای برند هیچ چیز ثابت نیست و همه چیز در حال تغییر است .ادراك مصرف كنندگان از برند و موقعیت شركتها در صحنه رقابت ،هر روز متفاوت از روز دیگر است.بر این اساس مدیریت برند  اجتناب ناپذیر است.
مدیریت برند در ایران بحثی بسیار تازه است كه شركتها می‌بایست از مشاوره تخصصی و مدیریت برند استفاده كنند، هرچند كه با چالشهای درون سازمانی، چالش در بازارهای داخل كشور و چالش در بازارهای كشورهای هدف مواجه خواهند بود. از طرفی برندها می‌توانند منجر به خلق ایده‌های جدید در مورد محصولات و خدمات شركت شوند. به عبارت دیگر برندهای قدرتمند و بروز،    می‌توانند نوآوری را در سازمانها تحریك نمایند، همچنین برند می تواند برای نخبگان و افراد ریسك پذیرعلاقمند به  راه اندازی كسب و كار در صنعت ، ملاكی جهت ارزشیابی بنگاه نوپای آنان باشد.
 
 منبع: پورتال وزارت صنایع
   1387 توسط ضیائی




نوع مطلب : پروانه کسب، عمومی، جواز تاسیس، مجوز صنایع، 
برچسب ها : برند،
لینک های مرتبط :
نجومی -----> همراه: 89-912-84-0912
سه شنبه 6 تیر 1391
جمعه 4 اسفند 1396 05:34 ب.ظ
من هر بار خواندن پاراگراف را در روزنامه ها، اما در حال حاضر به عنوان من هستم
از همین حالا از شبکه اینترنت استفاده میکنم
برای مقالات، به لطف وب.
دوشنبه 27 شهریور 1396 12:29 ق.ظ
Hey I am so glad I found your blog page, I really found
you by accident, while I was looking on Askjeeve for something else,
Anyhow I am here now and would just like to say thanks a lot for
a tremendous post and a all round enjoyable blog (I also love the theme/design),
I don't have time to read through it all at the minute but I have bookmarked it and also added in your RSS feeds, so when I have time
I will be back to read more, Please do keep up the great job.
دوشنبه 27 شهریور 1396 12:28 ق.ظ
Hey I am so glad I found your blog page, I really found
you by accident, while I was looking on Askjeeve for something else,
Anyhow I am here now and would just like to say thanks a lot for
a tremendous post and a all round enjoyable blog (I also love the theme/design),
I don't have time to read through it all at the minute but I have bookmarked it and also added in your RSS feeds, so when I have time
I will be back to read more, Please do keep up the great job.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
به سایت ما خوش آمدید
نام و نام خانوادگی      
آدرس ایمیل